Skapa en vinnande sömlös kundupplevelse över alla kanaler

 

“att kunna möta kunden på kundens villkor – var som helst och när som helst – att förstå, inspirera och belöna kunden – att skapa en upplevelse och ge mervärde

Vinnarna är de som lyckas skapa en sömlös digital upplevelse där de sätter kunden i centrum

– New Amsterdams ledmotiv”

Idag sker kontakten mellan en kund och ett företag i många olika kanaler. Fysiska butiker, webbutik, mobilapp, kundservice, mailutskick, sociala medier, försäljare, m.fl. Som kund förväntar du dig att din interaktion med ett företag är sömlöst över alla kanaler som är fullt ut integrerade.

Kunder idag rör sig ofta mellan kanalerna fysisk butik och webbutik, där webben används för att hitta information om produkten, rekommendationer och jämförelser innan köpet sker i fysisk butik. På samma sätt vill kunden ibland se produkten och prata med någon innan den i lugn och ro kan genomföra köpet i webbutiken när väl beslutet tagits.

Idag har mycket få företag lyckats motsvara kundens förväntningar och att ge kunden en personaliserad upplevelse.

New Amsterdam arbetar varje dag passionerat för att göra detta möjligt, att förändra nordisk ehandel och ta den dit där den borde vara idag.

Nyttan med unified commerce är ofantlig för företagen, samtidigt som den förenklar för konsumenten och det ligger i bådas intressen att utvecklingen går framåt.

 

View stock level in physical stores
New Amsterdam är experter på ehandel och utvecklar lösningar bortom den klassiska webbutiken. Vi skapar digitala upplevelser över alla kanaler.

Med vår kunskap och tekniska lösningar gör vi ehandel enkelt. Vi hjälper dig att bli ledande och få möjligheter som många tidigare bara kunde drömma om och till en betydligt lägre kostnad.
Buy online - pick up in store
Digital receipts
New Amsterdam är experter på ehandel och utvecklar lösningar bortom den klassiska webbutiken. Vi skapar digitala upplevelser över alla kanaler.

Med vår kunskap och tekniska lösningar gör vi ehandel enkelt. Vi hjälper dig att bli ledande och få möjligheter som många tidigare bara kunde drömma om och till en betydligt lägre kostnad.
Collective invoice on all purchases
View product in store and get additional information in mobile
New Amsterdam är experter på ehandel och utvecklar lösningar bortom den klassiska webbutiken. Vi skapar digitala upplevelser över alla kanaler.

Med vår kunskap och tekniska lösningar gör vi ehandel enkelt. Vi hjälper dig att bli ledande och få möjligheter som många tidigare bara kunde drömma om och till en betydligt lägre kostnad.
Product recommendations
Personalized experience
Arrow
Arrow
Shadow

Vad innebär unified commerce för kunden?

  • En kundresa över flera kanaler kan vara då kunden i webbutiken vill kunna se lagersaldo för ett produkt i fysiska butiker.
  • Kunden kan reservera eller betala en vara online för att hämta den i valfri butik
  • Kunden kan få sitt kvitto digitalt och samla alla köp, poäng, rabatter på ett enda ställe, oavsett kanal.
  • Kunden kan få får samlingsfaktura på samtliga sina köp, oavsett kanal.
  • Kunden kan titta på en produkt i fysisk butik och få mer information om produkten i telefonen, såsom i vilka färger, former och storlekar den finns, vilka liknande produkter som rekommenderas, recensioner och bilder från andra som har köpt samma produkt, etc.
  • Kunden vill kunna rekommendera produkten till andra och på olika sätt bli belönad för sin lojalitet
  • Kunden vill få en personaliserad upplevelse som är skräddarsydd efter de egna behoven

Varför kan inte alla retailers erbjuda det?

Nästan alla företag strävar idag efter att integrera sina befintliga kanaler och på så sätt skapa fler kundresor som sträcker sig över flera kanaler. Grundproblemet är ofta gamla plattformar och system som inte är anpassade för omnikanal. Att på egen hand bygga om och integrera systemen till varandra är så pass resurskrävande att ingen lyckas. Förändringen sker för snabbt för att den egna utvecklingen ska hinna med. Det är som att drunkna och simma upp mot vattenytan, när den hela tiden höjs. Tiden spenderas på att lösa gamla problem och implementera standardfunktionalitet snarare än att vidareutveckla verksamheten i takt med de ledande företagen.

Det finns en väldigt enkel teknisk lösning på problemet, som gör att företaget redan från dag 1 kan erbjuda samtliga kundresor som tidigare nämnts och arbeta med alla kanaler tillsammans.

Arrow
Arrow
Shadow

Magento 2 är inte en ehandelslösning för att skapa en webbutik, det är en komplett lösning för ett företags totala behov inom ehandel vad det gäller kundhantering, personalisering, försäljning, orderhantering, statistik och BI, etc. För alla som har fysiska butiker kompletteras lösningen med Sitoo, ett cloudbaserat POS som är integrerat med Magento. Det ger kassapersonal möjlighet att se rekommenderade produkter på samma sätt som en webbutik och en komplett lösning för att kunna se lagersaldo i alla butiker, samt kunna reservera och hämta i butik. Till den totala lösningen behövs även kompletteras med en modern betallösning, en logistikkoppling med t.ex. Unifaun för att kunna välja utlämningsställen, samt ett CRM och marketing automationverktyg såsom Emarsys och Voyado. Alla dessa system fungerar tillsammans och erbjuder ett komplett paket som skulle vara tillräckligt för att kunna göra ett svenskt företag ledande idag inom sitt segment.

Till detta behövs en partner som kan samtliga system och integrationer och tillsammans med dig som företag sätta upp och förvalta lösningen. New Amsterdam är den partnern och har utvecklat integrationer mot dessa system och kan de bättre än någon annan.

Vi ser inte det som framtid att erbjuda en sömlös kundupplevelse. Vi hjälper dig att göra det idag. Kostnaden är troligtvis betydligt lägre än idag men slutresultatet något helt annat.

Kontakta Oss

This content is also available in: Swedish, Danish